De betekenis van print media is zeer breed te interpreteren. Je kan als het ware reclame voor je bedrijf laten drukken op alles wat tastbaar is. T-shirts, brochures, affiches, vlaggen, zonnebrillen, etc.
Print media biedt extra voordelen voor je bedrijf en het is daarnaast een enorm krachtig commercieel communicatiemateriaal.
- Het geeft een tastbaar gewicht aan je producten
- Je hebt er oneindige creatieve mogelijkheden mee
- Het ondersteunt je branding
- Je inspireert je klanten
Men heeft vaak even bedenktijd nodig voor men een beslissing neemt om een product of dienst aan te schaffen. Hierbij kan het voordelig zijn wanneer ze iets tastbaar hebben om hen de voordelen en de waarde van de product of dienst te onderstrepen. Dit kan klanten over de streep trekken om de juiste keuze te maken en voor jouw product of dienst te kiezen.
Print media helpt jouw bedrijf om op te vallen tussen je concurrenten. Met een goed gekozen combinatie van materiaal en elementen kan je voor een uniek, mooi en opvallend stuk communicatie zorgen. Zo word je gegarandeerd opgemerkt.
Met print media speel je in op de zintuigen van je klant. Je geeft ze iets dat ze kunnen voelen, horen of en ruiken. Dit is de ideale manier om je merk en branding te ondersteunen. Doordat de klant zijn zintuigen kan gebruiken bij het communicatiemiddel zal de boodschap langer bijblijven.
Men bekijkt en leest printmedia verschillende keren bewust en onbewust. Hierdoor zullen ze geïnspireerd raken om voor jouw product of dienst te kiezen.